چهار ميباشند و در عمل براي اينكه شما بخواهيد از
اينگونه
نمايشگرها
استفاده متعارف و درست داشته باشيد لزوما همواره بعد از تماشاي فيلم هاي مخصوص، آنر
بحالت استاندارد برگردانيد و اين بمعناي اين است كه دائما ميبايست دو نوار مشكي را
در سمث چپ و راست تحمل كنيد و اين موضوع اصلا منطقي نيست.
عدم استانداردي كه در فوق به آن اشاره شده براي شما، اگر طراح كارهاي تصويري
(گرافيست) هستيد بيش از كاربران عادي اهميت دارد.
چراكه عريض بودن صفحه نمايش (علاوه بر عدم واقعي بودن رنگ ها)، شما را در اندازه هاي
كارهاي طراحيتان به اشتباه مي اندازد و اگر مثلا مربعي يا دايره اي را رسم كنيد در واقع يك
مستطيل يا بيضي رسم كرده ايد! البته همانطور كه اشاره شد ميتوانيد نمايشگر را به اندازه استاندارد برگردانيد و
همزمان از مشاهده دو نوار پهن سياه رنگ در كنار نمايشگرتان
نيز لذت ببريد! بنابراين عملا كاربران كارهاي تصويري، ناچارند
نمايشگرهاي ال يي دي يا
ال سي دي يا او ال
اي دي ... را كنار بگذارند. و بسراغ همان نمايشگرهاي تخت قديم
طرح اديسون كه بوفور در
بازار دست دو فروشي
ها با قيمت ناچيز در حد 30 الي 40 تومان است (كرايه
رفت و برگشتتان!) بهترين و واقعي ترين رنگها با درخشندگي مناسب و سرعت انتقال بالا
و در اندازه كاملا استاندارد و با دوام طولاني و ايزو هاي اروپايي را روي ميز كار
خود، با فاصله 80 سانتي قرار دهند و به تبليغات كارخانجات سازنده نمايشگرهاي او ال
يي دي ... هم اعتنايي نداشته باشند.
در غالب نمايشگرها
و دقترچه آنها ميبينيم كه سخن هاي فراواني در ارتباط با تنظيمات دستي و يا
هوشمندانه از رنگهاي طبيعي و يا غير طبيعي شده و مطابق پيشنهادي كه ارائه
ميشود شما براي هركاري |